Hajde da budemo realni: Kako marketeri razmišljaju o Finstagramu?
29
post-template-default,single,single-post,postid-29,single-format-gallery,bridge-core-1.0.7,ajax_fade,page_not_loaded,,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-18.2.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Hajde da budemo realni: Kako marketeri razmišljaju o Finstagramu?

Nam liber tempor cum soluta nobis eleifend option.

Hajde da budemo realni: Kako marketeri razmišljaju o Finstagramu?

 

Finstagram ili “Finsta” su lažni Instagram profili koje su obično stvorili tinejdžeri za objavljivanje lažjih, manje sjajnih i ironično stvarnijih sadržaja za svoje najbližje prijatelje. Istraživanja sugerišu da četrdeset posto tinejdžera oseća pritisak da objavljuje sadržaj koji ih čini dobrim za druge. Tinejdžeri sve češće stvaraju Finstas, gde imaju siguran prostor za otvoreno preuveličavanje i osećaju manje pritiska da budu savršeni. Iako ovaj koncept nije novi, zanimljiv je zbog onoga što bi popularno usvajanje Finstasa moglo značiti za prodavce. Na Instagramu je 800 miliona mesečnih aktivnih korisnika, a 90% svih korisnika su mlađi od 35 godina. Finstagram bi mogao postati deo belog prostora za koji su brendovi smatrali da je veliki potencijal. Ispod je kratka lista od pet pitanja koja bi prodavci trebali napraviti kada je u pitanju Finsta:

1. Da li brendovi imaju Finstagram profil?

Svi ljubitelji nekog brenda bi voleli da vide svoje “stvarne” ili nefiltrirane trenutke.
Možda je to Behind the scenes snimak popularne TV emisije ili novog koncepta pakovanja za CPG brend. To čak može biti i profil na kome ste nadgledani i sa sigurnošću znate da će sadržaj biti dobrodošao.

Sve više potrošača traži brendove koji govore autentične priče. Finsta bi mogao biti zabavan način da se povežete sa super potrošačima na ljudskom nivou. Međutim, Finsta možda nije za svaki brend, morate znati demografiju svog potrošača i da li je vaš brend spreman da bude “stvarniji” sa tom publikom. Finstina publika je skeptična grupa i oprezna je za brendove koji žele da skoče u kulturu tinejdžera. Razmislite o cilju stvaranja Finste, da li je ona usklađena sa onim što pokušavate postići kao brend ili je stepenik nazad u odnosu na poslovne ciljeve?

2. Šta to znači za prikupljanje uvida u potrošače na Instagramu?

Važno je shvatiti da potrošački podaci vidljivi prodavcima mogu samo reći polovinu priče. Pametan prodavac je svestan da se potrošači javno dele i mogu biti vrlo različiti od onoga što dele na njihovim privatnim Finstagram profilima. Ovo je naročito važno kada se sprovode istraživanja na tinejdžerskoj publici, jer je verovatnije da će oni imati Finstagram. Da biste prikupili ovu publiku prilikom postavljanja metodologije istraživanja, možda biste želeli da postavite specifična i istaknuta pitanja o različitim Instagram profilima na kojima posluju. Želite da postavite pitanja koja otkrivaju svoju ciljnu publiku i motivaciju iza toga zašto imaju više profila. Bilo bi interesantno shvatiti njihov način razmišljanja kada su upisani u jedan profil preko drugog, da li su otvoreniji za brendove kada su u kurijenoj verziji sebe?

Sveukupno gledano, od ključnog je značaja da se potrudite da sagledate i postavite pitanja na način na koji će se dobiti na najiskreniji odgovori, što bi moglo značiti da je potrebno raditi intervjue ili etnografije sa mlađom publikom. Po našem iskustvu, pronašli smo veliki uspeh kada razgovaramo sa drugima sa tinejdžerima u njihovim kućama gde se osećaju udobnije.

3. Da li postoje mogućnosti da ciljate ljude kada su na svojim Finstagram profilima?

Kada su ljudi na Finstagram profilima, morate razmišljati o njihovim mislima. Za njih je to privatni prostor među prijateljima i mogao bi biti više zatvoren i manje voljan da komunicira sa brendovima. Trenutno, ne postoji način da se sazna da li je korisnik na koga nailazite trenutno na Finstagram nalogu ili na svom javnom javnom nalogu. Međutim, može se naći nekoliko tragova koji vam mogu pomoći da identifikujete Finstagram nalog, stvari kao što su manji brendovi ili mali broj pratilaca u celini.

4. Koja publika može podsticati ovaj trend?

Trenutno publika koja podstiče ovaj trend su tinejdžeri, ali kao i mnogi trendovi, Finstagram bi mogao postati više mejnstrim događaj. Nisu samo tinejdžeri umorni od toga da moraju da razmišljaju o tome šta dele. Finstagram takođe može dobro raditi u određenim životnim fazama kao što su roditeljstvo ili brak. Nije teško zamisliti roditelje ili buduće mlade da koriste Finstu da nadgledaju svoju decu ili prave bračno planiranje za malu grupu rođaka koji bi voleli da vide svaki trenutak. Takođe bi mogla postojati i publika za grupe sa posebnim interesovanjem koje žele deliti svoje strasti, kao što su prehrambeni proizvodi, proizvodi za fitness ili tehnološki noviteti.
Finstagram predstavlja kreativno rešenje za sve koji žele da dele u zoni bez presedana.

5. Šta ovaj trend govori o kulturi uopšte?

Trend Finstagrama odražava želju potrošača da se odvoji od savršenog “brenda” standardnog Instagram profila i naglašava trend ka realizmu u kulturi. Potrošači u životu stvaraju prostor za svoje autentičnije samopouzdanje. Ovo se odražava na porast novih brendova koji pokušavaju pokazati realniju sliku sveta. Neki od primera ovih brendova su telo koje je pozitivno prepoznatljivo za djevojčicu “Girlfriend Collective” i robna marka donjeg veša Aerie. Postoje i drugi brendovi koji su stvorili svoj proizvod sve oko “stvarnosti” života i čine predmete manje tabu.

Kao što je slučaj sa Hashtag Holidays, skakanje na najnoviji društveni medijski trend nema smisla za svaki brend. Iako Finstagram predstavlja zanimljivu priliku da se autentičnije angažuje sa potrošačima, prodavci i brendovi trebalo bi da strateški procene priliku, osiguraju usklađenost s poslovnim ciljevima i osete istinske vrednosti marke.

#finstagram #marketing #brend #trendovi #tinejdžeri #finsta #potrošači #publika

No Comments

Post A Comment